De behandelaar zet zich in om je de beste ondersteuning en behandeling te bieden. Toch is het mogelijk dat je soms niet tevreden bent over de geboden zorg. We raden je aan daar niet mee rond te blijven lopen, maar je klacht te melden. Hieronder informeren we graag over hoe dat kan. Wij maken onderscheid tussen: klachtopvang en klachtbemiddeling/behandeling door de klachtenfunctionaris.
Je meldt en bespreekt je klacht met de behandelaar of medewerker op wie je klacht betrekking heeft. Voor jezelf kan het goed zijn daarbij het volgende in gedachten te houden: - reageer zo snel mogelijk; - wanneer het iets is dat niet snel kan worden afgedaan: vraag een gesprek aan; - probeer eventueel al van te voren je klacht kort en krachtig op papier te zetten en aan ons te overhandigen; - probeer te bedenken wat je met het gesprek wilt bereiken; - je kunt natuurlijk altijd iemand meenemen ter ondersteuning. Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren komen we hopelijk snel tot een oplossing.
Heeft de klachtopvang je onvrede niet weggenomen of wil je rechtstreeks (zonder klachtopvang) een klacht indienen? In dat geval geven wij er de voorkeur aan wanneer je dat telefonisch of schriftelijk doet via onze klachtenfunctionaris. Deze kun je bereiken via: info@cbkz.nl Molenstraat 30 4201CX GORINCHEM Tel. 0183-682829 De klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen bij je klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en geeft onafhankelijk advies en kan je ook meer vertellen over de klachtenprocedure en eventuele vervolgmogelijkheden.
Voor de klachtenfunctionaris en alle anderen die zijn betrokken bij de opvang en/of behandeling van je klacht is geheimhouding verplicht.
Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van je klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van door jouzelf ingeschakelde bijstand en advies voor eigen rekening komen.